Loading...

Jak szybko wyszukiwarka Google reaguje na zmiany

Home / Pozycjonowanie / Jak szybko wyszukiwarka Google reaguje na zmiany

Od zawsze ciekaw byłem jak szybko Google reaguje na zmiany na stronie internetowej. Oczywiście w dużej mierze zależy to od tego jak często Google odwiedza Naszą stronę – testy wykonałem na stronie często indeksowanej przez roboty. Finalnie byłem ciekaw jak zmiana wpłynie na pozycje słów kluczowych.

Na pierwszy ogień postanowiłem zmienić title strony głównej pewnego serwisu klienta, ale nie całkowicie, tylko wymianę jednego słowa. Zmianę wprowadziłem o godzinie 20:20 w środę wieczorem. Strona oparta na WordPress. W skrócie:

  • przed zmianą title zawierał wyrażenie  „XX YY ZZ” (na godzinę 20:20 pozycja 2 w wyszukiwarce)
  • po zmianie title zawierał już wyrażęnie „WW YY ZZ” (na godzinę 20:20 pozycja 4 w wyszukiwarce)

Teraz to co najlepsze – wyniki

Następnego dnia w czwartek o godzine 8:00 nowy title wpłynął na pozycje wyrażenia „WW YY ZZ” – strona klienta znajdowała się już na 1 pozycji, a na wyrażenie „XX YY ZZ” strona nadal wyświetlała się na 2 pozycji. W ciągu dnia pozycje utrzymywały się ciągle na tym samym poziomie. Dopiero po godzinie 21 nastąpiła aktualizacja pozycji słowa kluczowego którego się pozbyłem – strony klienta nie dało się odnaleźć w pierwszej 100 wyników. Faktycznie słowo wymienione na inne nie występowało na innych podstronach.

Publikacja nowego artykułu

Drugi test wykonałem na innej stronie klienta, również opartej na silniku WordPress. Dla serwisu został napisany artykuł związany ze słowem XXX – słowo to nie występowało na ani jednej podstoronie przed publikacją artykułu. Treść opublikowana o godzinie 22:00, link do artykułu wrzucony na Google+ oraz Facebook.

Następnego dnia wyrażenia związane ze słowem XXX oraz linkiem do opisywanego artykułu pojawiają się w wyszukiwarce na 34, 45, 62 pozycji. Żadnego linkowania dodatkowego.

Reasumując jeśli Twoja strona jest często odwiedzana przez roboty, możesz modyfikując różne parametry kodu HTML strony lub dodając nowe treści szybko optymalizować pozycje na różnych słowach kluczowych. Jeśli strona na mało wymagającą frazę znajduje się na 4 miejscu, sprawdź jak zwiększą się wejścia będąc na pozycji nr 1.

Comments(0)

    Leave a Comment